zaterdag 16 maart 2013

No-Impact-Week (2)

Woensdag was ik bij een lezing Science Café over de Plastic Soup. In het kader van No-Impact-Week een zeer gepaste en verantwoorde activiteit dacht ik zo. De lezing werd verzorgd door Maria Westerbos, oprichtster van de Plastic Soup Foundation. De dag daarvoor had ze dezelfde lezing gegeven bij TEDx. Graag had ik deze lezing hier met jullie gedeeld, zodat jullie haar bevlogen verhaal hadden kunnen horen. Helaas kan ik het filmpje daarvan nog niet van online vinden. Gelukkig was de ontdekker van de Plastic Soup eerder al bij TED. Zijn verhaal is hier te zien en ook van harte aan te raden.

Vandaag staat "doe iets goeds en pay-it-forward" centraal in de No-Impact-Week. Nu doe ik vandaag helaas niet mee aan één van de mooie initiatieven van NLdoet. Maar misschien dat deze post ook een beetje telt - meer aandacht voor de Plastic Soup is namelijk hard nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter!