woensdag 13 maart 2013

No-Impact-Week (1)

Dag theezakjes, hallo thee-ei!
In het kader van NoImpactWeek, probeer ik deze week mijn energieverbruik, afvalproductie en koopgedrag te beperken. Ik zeg proberen, want om eerlijk te zijn weet ik niet of er daadwerkelijk een effect meetbaar zal zijn. Omdat ik al het voorrecht heb op fietsafstand van mijn werk te wonen, omdat plantaardige maaltijden me heerlijk smaken, en omdat in mijn week vaak weinig ruimte is voor shopping-expedities, ziet mijn NoImpactWeek er niet heel anders uit dan andere weken. En om eerlijk te zijn, voelt het alsof ik mijn balans tussen eenvoudig leven en toch volop genieten, redelijk heb gevonden.

Snelle maaltijd wordt ware "candlelight supper" 
Desalniettemin is de week heel goed voor me. Het doet me weer even heel bewust nadenken over al het afval dat ik weggooi, de energie die ik verbruik en zaken waar ik mijn tijd aan besteed. Zo kan de iPad misschien toch wat vaker uitblijven om wat meer rust te ervaren. En misschien kan ik lampen wat vaker vervangen door een kaarsje. Die plastic tasjes op de markt kunnen vast vaker dan één keer gebruikt worden en zo zijn er veel meer ideeën die weer opborrelen.

Al met al een mooi initiatief zo'n NoImpactWeek. En had ik al verteld dat de handleiding voor de week ook gewoon een mooie verzameling van handige links en mooie initiatieven is? Dan bij deze! Meld je aan op de website en je krijgt 'm zo in je postvak, leuk!:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter!