dinsdag 26 maart 2013

Elfjes

Weet u nog hoe je één maakt? Precies, plat in de sneeuw en een paar keer goed zwaaien met de armen en benen. Opstaan en met een grote glimlach kijken naar het resultaat. Bijna jammer dat het winterse weer zo ver weg is hè?

Maar ik bedoelde eigenlijk een ander elfje; zo'n gedichtje dat je wellicht op de basisschool hebt leren maken. Eerst 1 woord, dan 2, dan 3, dan 4 en dan weer 1. Aan zo'n elfje moest ik denken toen ik op de bank was geïnstalleerd met het Simplify your life boek van Flow. Daarin ging het echter niet over elfjes, maar over haiku's. Bij een haiku wordt het format bepaald door lettergrepen. Eerst 5, dan 7 en dan weer 5 lettergrepen.

Een haiku had ik nog niet eerder gemaakt, maar zo geïnstalleerd op die nieuwe bank in mijn vernieuwde woonkamer (dankzij geweldige hulp waar geen elfje tegenop had gekund), was het heerlijk wat haiku's te bedenken. Gewoon schrijven en puzzelen om woorden in het juiste format te krijgen. En vooral proberen niet te kritisch te zijn :-)

Languit op de bank
Dankbaar voor de grote hulp
Handen vol liefde

Zon door de ramen
Doet hoofden weer oplichten
Harten verwarmen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter!