maandag 6 oktober 2014

Uit het atelier

Jaaaa, ik heb de zelf-maak-spirit weer flink te pakken. Er is weer een lijstje met allerlei kledingstukken die ik nog graag eens wil maken, er wordt serieus gekeken naar een nieuwe naaimachine en met veel plezier ga ik naar de wekelijkse naailes. Op dit moment ben ik daar bezig met een trui. Hopelijk kan ik het resultaat snel met u delen.

Mijn huidige enthousiasme komt na een periode waarin ik wat minder kleding heb gemaakt. Er was een zomerstop van naailes, een naaimachine met kuren en eigenlijk gewoon tijd voor andere dingen. Toch kan ik nog twee maaksels met u delen. Wellicht biedt het wat inspiratie voor u :-)

(1) Mijn eerste little-black-dress:
Vorige winter en afgelopen voorjaar heb ik flink wat lessen besteed aan een little-black-dress. Met dank aan de goede begeleiding, ben ik best een beetje trots op het eindresultaat en blij met zo'n basisstuk in mijn kledingkast. Patroon volgens Knipmode mei 2012.


(2) Stippen-shirt:
Na het zwarte jurkje wilde ik graag een eenvoudig projectje tussendoor. Ik koos voor een patroon van een ruimvallende trui (kort van voor, lang van achter) en ik ging voor een grijze tricot stof met stippen. Toen ik het shirtje in elkaar had, moest ik echter wel heel erg wennen aan het "ruimvallende" karakter. Een domper. Gelukkig zit onze docent vol met goede ideeën om kleding te customizen. 't Shirtje werd flink aangepast: schouders kwamen hoger, taillering werd aangebracht, stiksels werden met dubbele draad gestikt voor extra speelse accenten, en: er kwamen duimsgaten! Boy do I love those! Verder is het shirtje afgewerkt met wat knoopjes en vond ik bij de Hema een bijpassende sjaal. Al met al ging er meer tijd in zitten dan ik had voorzien (vandaar dat ik nu eerst even een eenvoudige trui maak, heus!), maar kijk dat meiske eens blij zijn: 

Duimsgaten en knoopjes!


Duimsgaten kun je zelf trouwens heel eenvoudig in een shirtje zetten: gewoon een stukje stiksel openwerken of openlaten en de uiteinden voor de opening goed vastzetten :-)

2 opmerkingen:

Laat gerust een reactie achter!