woensdag 23 juli 2014

Overnight oats en een verfrissende smoothie

Vegan Overnight Oats
Op internet kwam ik de term overnight oats al vaker tegen en ik had zelfs al eens een recept gepind. Het klinkt namelijk ideaal, een soort "slapend koken": 's avonds voeg je wat dingen samen en - tadaaa - 's ochtends staat je ontbijtje klaar. En met dank aan de havermout nog een verantwoord begin van de dag ook.
Een tikje huiverig voor het resultaat had ik het zelf echter nog nooit gemaakt. Maar nu het zulke warme dagen zijn en ik als vanzelf in een wat luier ritme ben geraakt, werd het hoogtijd deze koude en gemakkelijke havermoutvariant eens te proberen. Een prettige ontdekking! Het recept paste ik aan naar wat ik in huis had en zo werd het ook direct plantaardig. Het resultaat is niet echt fotogeniek, maar de smaak is prima!
 
 Wat gaat erin?
1/2 cup yofu naturel (plantaardige yoghurt)
1/2 cup amandelmelk
1/2 cup havermout
3 theelepels rietsuiker
1 theelepel kaneel
1 eetlepeltje chiazaden
 
En hoe dan verder?
(1) Voeg alle ingrediënten samen in een afsluitbare pot, roer het geheel goed door

(2) Zet het weg in de koeling voor een uurtje of acht

(3) Enjoy, bon apetit and have a nice day!
Verfrissende smoothie
De bovengenoemde amandelmelk kun je ook gebruiken om lekkere ijssmoothies te maken. Heerlijk fris op een warme dag en nog gezond ook. Met de ingrediënten in huis is het gewoon een kwestie van alles in de blender, serveren en dan lekker oplepelen. Easy piecy :-)

Wat gaat erin?
1 doosje bevroren zomerfruit
een flinke scheut amandelmelk
1 rijpe banaan (optioneel)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter!