zondag 24 november 2013

War(st)empel: pepernoten!

Jaaaa! Mijn laarsje en de wortels zijn gevonden. En ik vond op mijn beurt leuke stempels (HEMA) en pepernoten in (en rond) mijn laarsje. Ja, die Sint weet wel heel precies waar ik blij van word! ;-)



Onderin vond ik ook een klein briefje...een beetje verkreukeld...met hier en daar een vlek...misschien uit de zak van Sint of Piet gevallen? Na goed kijken, ontcijferde ik het volgende:

"Pepernooten - VariaNt-VegAn"

100gr meel, 1 tl bakpoeder, 1 el koek- en speculaaskruiden, snufje zout, 4 el (agave)siroop, 1 el sojamelk, 40g appelmoes.
Droge ingrediƫnten mixen. Natte ingrediƫnten mixen. Natte en droge mix samenvoegen en deeg doorkneden. Kleine bolletjes draaien en deze in 25 minuten afbakken op 160 graden.

't Lijkt me een recept. Misschien moeten we het maar eens proberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter!