dinsdag 2 april 2013

Red de aardbei!

Ondanks de heerlijke voorjaarszon, is het nog behoorlijk koud buiten. En die kou maakt duidelijk; het is nog geen zomer.

En aardbeien, die horen bij de zomer. Zomers zijn ze het lekkerst en het meest verantwoord. Dus als ik in andere seizoenen bakjes in de supermarkt zie liggen, denk ik: nee nee, nog even wachten, straks smaken ze pas echt goed! (Zelf ben ik immers ook niet op m'n fris en fruitigst na een lange vliegreis.)

Maar toen ik aan het eind van de middag op de markt was, heb ik mijn ideeën toch even overboord gegooid herzien. De fruitkraam werd al bijna leeggeruimd en de laatste aardbeien werden in zakken van drie bakjes verkocht. En tja, lieve mensen, dan moeten we eigenlijk niet meer spreken van aardbeien kopen, maar van aardbeien redden...toch? 

Ze smaken in ieder geval heerlijk en ik verheug me op een zomer met nog meer lekkere aardbeien - die dan ook aan het begin van de marktdag al zorgeloos gekocht kunnen worden ;-)


Gered!
Aardbeien met "mild&creamy" en muesli

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter!