woensdag 15 januari 2014

Vier (de) seizoenen!

Ooit las ik ergens dat je in een nieuw huis pas echt thuis bent wanneer je er elk seizoen hebt meegemaakt. Deze uitspraak is me bijgebleven en geldt volgens mij voor meer dingen. Dat je na vier seizoenen meer "thuis bent" - waar of in welke situatie ook. Zo veranderde mijn leven een jaar geleden in sommige opzichten aanzienlijk. Terwijl het jaar voorbij ging, werd de nieuwe situatie steeds meer normaal en prima. Deze kerstvakantie, in het vierde seizoen, besefte ik me dat ik daadwerkelijk behoorlijk op mijn gemak was. Thuis.

"With the new day comes
new strength and new thoughts"
Een jaar verder betekent echter ook dat je terugkomt in hetzelfde seizoen van een jaar geleden. Dat brengt herinneringen terug, die je dan sterker voelt dan anders. Zoals je pas weer weet hoe beroerd een flinke griep voelt, wanneer je opnieuw met koorts in bed ligt. Wat is het dan fijn om, naast liedjes te luisteren zoals deze, te bedenken dat er weer vier seizoenen in het verschiet liggen. Seizoenen die zich eerder al volop bewezen je thuis te doen voelen en dat het komende jaar opnieuw zullen doen.

Een nieuw jaar waarin weer geblogd kan worden. Over grappige, kneuterige, ontroerende, smakelijke dingen om te maken, te lezen, te beleven of te nuttigen. Om zo bewust op zoek te gaan naar de mooie dingen in het leven. Ja, beste lezer, die blog voelt ook al heerlijk als thuis. En u bent er van harte welkom! :-)

Gister in de brievenbus: de nieuwe Flow! Op de omslag een mooie quote van Eleanor Roosevelt. Welk moois er binnenin te vinden is, hoop ik vanavond, zo tussen de afwas en een late zwemtraining, te ontdekken. Met een kopje thee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter!